קרנות נאמנות הן כלי נוח להשקעה בשוק ההון והצלחתן נובעת מהיתרונות הרבים שהן מציעות למשקיע:

  1. פיזור ההשקעה – Diversification
    קרן נאמנות משקיעה בעשרות או מאות ניירות ערך במגזר בו היא מתמקדת.
  2. ניהול מקצועי
    קרנות הנאמנות מנוהלות ע”י מנהלי השקעות מנוסים שלרשותם צוות מקצועי.
  3. חיסכון בעלויות
    העלויות הכרוכות בהשקעה בקרנות נאמנות ירדו בצורה משמעותית בעשורים האחרונים כתוצאה מהתחרות הקיימת בענף. עבור רוב המשקיעים קרנות הנאמנות הן הדרך הזולה ביותר להבטיח ניהול מקצועי של כספם. נושא זה מוצג בפירוט בהמשך הפרק.
  4. מגוון רחב של אפיקים וסגנונות השקעה
    ההיצע הרחב של קרנות נאמנות מאפשר למשקיע לבחור קרן שתתאים במדוייק לדרישותיו הספציפיות. לכל סגנון השקעה ניתן למצוא קרן נאמנות מתאימה – החל מקרנות מנייתיות המתמחות במגוון ענפים וכלה בקרנות אג”חיות
    המתמחות באג”ח מוניציפליות, אג”ח של מדינות או אג”ח מגובות משכנתא.
    בנוסף לכך, אם המשקיע מעוניין בשלב כלשהו לשנות את אסטרטגיית ההשקעה שלו, למשל לעבור מדגש על מניות לדגש על איגרות חוב ממשלתיות, הוא יכול לעשות ואת בקלות ע”י מעבר מקרן נאמנות אחת לאחרת. פעולה זו פשוטה לאין ערוך מהחלפת עשרות ני”ע בתיק המנוהל באופן עצמאי.
  5. ידידותי למשתמש
    ההשקעה בקרנות נאמנות פשוטה מבחינה טכנית. קנייה ומכירה של יחידות השתתפות בקרן נאמנות ניתן לבצע באמצעות בנקים, ברוקרים וחברות קרנות הנאמנות עצמן. ניתן לבצע פעולות אלו בטלפון, באינטרנט או בדואר, וקרנות רבות מספקות למשקיעים מידע מעודכן מסביב לשעון.
  6. סף כניסה נמוך
    ברוב קרנות הנאמנות סכום הקנייה המינימלי של יחידות השתתפות לא עולה על 1000 דולר. זאת בניגוד לכלים פיננסיים אחרים כמו קרנות גידור שבהן סף הכניסה מגיע ל-250,000 דולר ובחלקן אף למיליון דולר.
  7. נזילות גבוהה
    ההשקעה בקרן נאמנות נזילה ביותר. קרנות הנאמנות מחוייבות בחוק לאפשר למחזיקי יחידות ההשתתפות לפדות אותן בכל יום מסחר.
  8. מידע שוטף
    מחירן של יחידות השתתפות מתפרסם בסוף כל יום מסחר.